Friday, December 23, 2011

231211 : why I choose him?

Actually, I antara yang terawal akan menukar status kepada tunang orang dalam geng bas sekolah I dan biomedics UKM batch 2007/2011. Setakat ini I dah menerima dua soalan yang boleh digolongkan dalam group yang sama. soalan tu lebih kurang macam ni la. kenapa I yakin untuk bertunang dengan Encik Fiance To Be? =) and my answer sangat la panjang lebar tapi I nak share kesimpulannya ja kat sini.

After 5 tahun lebih berkawan, I yakin dia boleh jadi Hamba ALLAH, anak, suami dan ayah yang baik.

How I know? 

Hamba ALLAH yang baik >> paling mudah sekali tengok dia ada ambil kesempatan kat u tak. lagi mudah ada tak dia sengaja pegang tangan u?dia keluar dengan u dia ada solat tak? ni sikit baru. banyak lagi kita boleh wat pemerhatian. buka mata luas-luas dan fikir fikir fikir.

Anak yang baik>> tengok layanan dia kepada keluarga dia (mak, ayah, nenek, adik-beradik). 

Suami yang baik>> cara layanan dia pada kita sesuai tak dengan apa yang kita nak. Sebab semua orang kehendaknya lain-lain.kalau I prefer lelaki yang betul-betul lelaki. Bukan yang asyik-asyik merajuk nak minta dipujuk saja =)

Ayah yang baik>> 1st cuba tengok dia suka budak-budak tak? then usha layanan dia kat budak-budak.=)

Setiap orang pendapat dia berbeda-beda. Bagi I ini yang penting. mungkin bagi anda lain pula. Yakin lah dengan ketentuanNya. Jodoh kita adalah yang terbaik untuk kita. Mungkin ada sifat dia yang u tak boleh terima tapi kena belajar la terima sebab nobody perfect including us. Once u dah bergelar isteri, setialah. tak perlu nak cari yang lebih baik. [Banyak sangat baca tragedi isteri orang curang dengan lelaki lain. Lepas dah kawin dengan lelaki lain baru realize suami yang dulu lebih baik]. Ok sebelum topik berlari lebih jauh. lebih baik sambung wat proposal yang tergendala. hehe.. Bye! =)

Put your trust in ALLAH. keep praying.