Monday, February 20, 2012

200212: Mari belajar memasak

Isi tersirat tajuk kat atas tu ialah saya tak pandai masak dan baru menjinak-jinakkan diri dalam bidang masak memasak. hehe. Actually last weekend hangout dengan Mr Mars merangkap penasihat memasak saya.hehe. Dia pandai dan suka masak. =) Mr Mars tolong saya beli barang-barang dapur for a week. Tak bole beli banyak-banyak because my fridge kecik plus share with my housemates. So, dengan semangat berkobar-kobar hari ni I find out recipe daging goreng sos tiram. Izinkan saya berkongsi resepinya di sini ya =P

Bahan-bahan
Daging (i used daging cincang)
Bawang putih
Halia
Bawang besar
Sos tiram
Serbuk lada putih
Kicap manis

1. Basuh dan goreng daging. 
2. Angkat daging
3. Tumis bawang putih dan halia
4. masukkan bawang besar, daging yang digoreng tadi, sos tiram, serbuk lada putih, kicap dan air.
5. Kacau rata dan angkat. Sedia dihidang. =P

Simple sangat kan? recipe untuk beginner like me. hehe. 

ini gambar saya curik dari Incik google. Bluetooth laptop banyak prob. haip. 


Psssssssssssstttttt sangat excited masa makan tadi. Siap tambah nasi lagi. erk. Nampaknya hujung minggu ni kena start jogging. huhu

No comments: